joi, 19 octombrie 2023

IERTAREA - pagina de biblioteca

actualizat: 9 sept 2024 

Adi Buzau: "Viata nu iarta, doar iubeste fara mila.”

Adriana Rusateanu: "Nu e nimeni acasă, nu mai bate la ușă,  M-am mutat de un secol, într-un alt cartier, / La fereastră a rămas sa vegheze-o păpușă, / Iar la ușă am pus lanțuri grele de fier. / Nu e nimeni acasă, am plecat după fluturi Să-i aduc înapoi de pe unde s-au  dus, / Cu aripile lor, să ne aducă alături, Să încercăm să refacem tot ce ieri am distrus. / Pentru noi amândoi, timpul curge incert. /Nu e nimeni acasă. Am plecat să te iert.

Alan Paton: „Exista o lege aspra…cand impotriva noastra se comite o dureroasa nedreptate nu ne putem vindeca decat dupa ce iertam.”

Albert Camus: ”Cum e aproape cu neputinţă să-ţi faci în acelaşi timp şi admirată, şi iertată firea, toţi caută să fie bogaţi. De ce? Pentru putere, bineînţeles. Dar mai cu seamă pentru că bogăţia te sustrage judecăţii imediate.” 

Aldo Grasso (1948 - ): "Ce cruzi sunt unii oameni deziluzionați! Ei nu pot ierta viața pentru că le-a înșelat așteptările.

Alexander Pope: "Iarta multe lucruri celorlalti, nu-ti ierta nimic tie.”*** ”A greşi e omenesc, a ierta dumnezeiesc.”

Andre Malraux (3 noiembrie 1901 - 1976): "E mai comod să-ți ceri iertare decât să-ți ceri voie.

Anonim: ”Imposibilitatea de a ierta 2. Acţiuni vătămătoare 3. Convingeri greşite 4. Iubire contra egoism 5. Bucurie contra tristeţe/depresie 6. Linişte contra anxietate/ frică 7. Răbdare contra supărare/frustrare/nerăbdare 8. Bunăvoinţă contra respingere/asprime 9. Bunătate contra lipsă de bunătate 10. Încredere contra control 11. Umilinţă contra mândrie nesănătoasă/aroganţă/controlul imaginii 12. Autocontrol contra lipsa controlului.” ***  ”A IERTA pe cineva nu înseamnă că ești de acord cu comportamentul său. Nu înseamnă nici că ai uitat cum te-a rănit și nici nu înseamnă că îi permiți să-ți facă rău în continuare. A ierta înseamnă a face pace cu ceea ce s-a întâmplat, să-ți recunoști rana, să simți durerea și să înțelegi că acea durere nu îți face bine. Iertarea înseamnă să lași durerea și resentimentul să plece, pentru a putea merge mai departe. E un dar ce ți-l faci ție însuți. Te eliberează de trecut și te face să trăiești conștient prezentul. Când ierți, îi ierți pe ceilalți și pe tine însuți și devii cu adevărat liber! A ierta înseamnă să eliberezi un prizonier și descoperi că acela erai tu!” *** ”Trebuie să le ierți oamenilor greșelile lor, căci într-o bună zi vei greși și tu.” *** ”Fiecare om pe care il ierti vindca o parte din tine" ***"„Ce este nobletea?– Blandete la manie si iertare cand ai ocazia.” ***Ce este nobletea?, – Blandete la manie, si iertare cand ai ocazia.” *** ” fii suficient de bun pentru a ierta oamenii, dar nu fi suficient de prost ca sa ai din nou incredere in ei.”

Antiphon: "Dacă trebuie de greşit ceva, e mai just să achiţi pe nedrept decât să distrugi pe nedrept. 

Antoine de S.-Exupery: „Îngrijirile acordate bolnavilor, găzduirea surghiuniţilor, ba chiar şi iertarea nu au valoare decât datorită zâmbetului care luminează sărbătoarea.” ***„Înţeleg şi aştept lacrimile. Ele sunt ploaia în care se topeşte primejdia furtunii, descărcarea trufiei şi dăruirea iertării. Să plângă şi voi ierta.”

Bill Cosby: ”Oamenii sunt mult mai iertători decât crezi. Dar întâi să te ierți pe tine. Renunță la tot ce e amar și mergi mai departe.  

Boris Mehr: "Iartă şi nu vei fi iertat.”

Brian Weiss (1944 - ): "A ierta nu înseamnă a uita, ci a înțelege.

Bryant H. McGill: ”Nu exista iubire fara iertare si nu exista iertare fara iubire.”

Calatorul Descult: ”Mai mor c-o zi, mai zbor c-o noapte/Visez închis în libertate/ Mai sunt ucis de uri răzlețe/ Mai cad din zbor de frumusețe/ Dar iert păcatul orișicui/ Eu sunt poetul nimănui.”

Camelia Enache: "M-am saturat de iertare, intodeauna punem pe primul loc pacatosul. De ce nu punem pe primul loc víctima?

Carlo Dossi (1849 - 1910): "Totul poate fi iertat, în afară de a nu avea suflet. Cine nu are suflet să și-l inventeze!

Charles Maurice de Talleyrand Perigord: "O femeie poate ierta cateodata un barbat care incearca sa o seduca, dar niciodata pe barbatul care rateaza o ocazie atunci cand i se ofera.” 

Choa Kok Sui: ”Iertarea interioară este terapeutică. Dacă nu ierți, nu poți fi vindecat interior. Iertarea vindecă sufletul.

Confucius: ”I se iartă totul celui ce nu-şi iartă sieşi.”

Constantin Necula: „Nu am pierdut niciodată iertând. Este adevărat că am iertat oameni care m-au rănit foarte tare, care nu și-au cerut iertare niciodată și care nici măcar nu au regretat că m-au nedreptățit. Dar iertându-i, am câștigat un suflet liber și liniștit, netulburat de amintiri triste din trecut, de regrete, de frustrări și de dureri. Nu am pierdut niciodată crezând în Dumnezeu. Este adevărat că uneori nu am înțeles greutățile nemeritate prin care a trebuit să trec, dar totodată mi s-a dovedit că orice problemă are o rezolvare, că orice încercare își are rostul ei, că după orice sfârșit urmează un alt început, că după orice durere urmează o mângâiere, că după orice pierdere de sine urmează o regăsire, că după orice eșec urmează o reușită.”  ***"Cea mai deplină libertate pe care ne-a dat-o Hristos este: TE IERT!"

Cornelia Metatron: "Vă iert pe toți cei care m-ați irosit și care m-ați folosit, ascunși după măștile bunelor intenții și ale dragostei. Vă iert pe toți cei care mi-ați luat pacea sufletească. Vă iert pe toți cei care mi-ați luat câte ceva, fie că au fost lucruri, timp, visuri sau oameni pe care i-am iubit și de care depindeam sufletește. Vă iert pe toți cei care m-ați mințit, care mi-ați înșelat așteptările, care m-ați trădat și care m-ați lovit pe la spate, nemeritat. Vă iert pe cei care ați făcut din durerile și din necazurile mele bucuria voastră și prilej de a bârfi. Vă iert pe toți cei care, prin disprețul vostru, ați reușit să mă faceți să cred că nu sunt destul de bun și de frumos, că nu sunt demn de voi, că nu am nicio valoare și că nu merit să fiu prețuit. Vă iert pe toți cei care mi-ați întors spatele și care v-ați făcut nevăzuți în cele mai grele momente ale vieții mele. Vă iert pe toți cei care ați stat în fața mea numai cu mâna întinsă, dar care nu mi-ați oferit niciodată nimic. Vă iert pe toți cei care m-ați lovit peste obrazul pe care în trecut l-ați pupat și l-ați mângâiat. Vă iert pe toți cei care mi-ați împovărat sufletul cu griji inutile, cu regrete, cu complexe și cu dureri nemeritate. Vă iert pe toți cei care ați încercat să mă schimbați, să îmi luați libertatea de a fi eu, să mă asimilați turmei și să mă minimalizați. Vă iert pe toți cei incapabili să mă cunoașteți, care m-ați denigrat și care m-ați judecat după standardele voastre mici și niciodată după calitățile mele. Vă iert pe cei care ați fost indiferenți la durerile mele, care mi-ați oferit priviri răutăcioase atunci când aveam nevoie de un zâmbet, care m-ați rănit cu cuvinte grele atunci când aveam nevoie de o vorbă bună și care mi-ați întors spatele atunci când aveam nevoie de o îmbrăţişare. Vă iert și vă uit!...IERTATI-MA !!.. Imi cer iertare de la toata creatia Tatalui Ceresc Primordial, fata de care am gresit in trecut, prezent si viitor. cu gandul, cu fapta, cuvantul, cu intentie, fara intentie, cu gustul, cu vazul, cu auzul si mai mari decat acestea am facut, iar greselile mele sunt cat nisipul marii... IERTATI-MA!”

Costel Stancu:"de ce mă pedepsești, Doamne, că am băut/ vin din urechea iubitei fără să o trezesc,/ cînd în noaptea prea limpede un șarpe păzea/ somnul ei nepămîntesc?/ de ce-s vinovat eu că a fugit/ înainte de a-i atinge cu buzele mele timpanul?/ s-o doară de fiecare dată cînd își va reînnoi/ păcatul și anul./ iartă-mă, Doamne, dar n-am știut/ că iubirii de viață ori de moarte îi pasă,/ că totul e un măr al cărui vierme îmi înghite,/ de fiecare dată, jumătatea aleasă.” *** ”tristeţe amară apasă locul / oameni şi animale fug spre ieşire/ cînd toate-s otrăvite şi rele cum să nu-l ierţi / pe cel ce-ţi bea vinul ori îţi iubeşte femeia?

D. Castiglione: ”Dacă îi ierţi prea multe celui ce greşeşte, îl păgubeşti pe cel ce nu greşeşte.

Daniel Constantin Găucan: "astazi e ziua in care invat sa ma iert!!ma iert. Mă iert că m-am lăsat de nenumărate ori ...Mă iert pentru că m-am facut mii de bucăți pentru a completa pe alții ...Mă iert că nu am avut mai mult timp pentru mine ...Mă iert că nu imi acord atenție și că mă împiedic pe același obstacol de o mie de ori.Mă iert pentru ca imi pun sănătatea ca pe o optiune și nu ca o prioritate ...Mă iert că am vorbit prea mult si m-am irosit in zadar…Mă iert că m-am inchis in mine si nu am stiut zbura…Mă iert pentru ca am confundat resemnarea cu toleranta …Ma iert ca am pierdut timp cu persoane care nu au meritat …Mă iert că m-am mințit …Mă iert că nu m-am privit mai des in oglinda si nu mi-am spus cat de minunata sunt …Ma iert ca nu am fost mai buna cu mine insumi …Mă iert pentru că nu am avut răbdare si nici constanta in deciziile mele …Mă iert pentru că sunt atât de nepoliticosa când vine vorba de mine ..Mă iert pentru că nu mi-am permis multe lucruri …Mă iert că nu m-am bucurat de atâtea lucruri frumoase si ocazii care au trecut pe langa mine…Mă iert pentru că nu am evaluat momentele care meritau traite la maxim si am inteles foarte târziu …Ma iert ca nu am stiut sa zic un NU hotarat atunci cand ar fi trebuit…Ma iert ca am produs atat dizarmonie in toate celule corpului meu, prin gandurile, emotiile si cuvintele care le-am emis…Ma iert ca prin nestiinta mea am gandit rau despre altii, facandu-mi rau in primul rand mie…Ma iert pentru exigenta cu care mi-am conditionat corpul, vazandu-l atat de imperfect…Ma iert ca nu m-am iubit cu pasiune , si nu mi-am hranit corpul cu hrana sanatoasa…Ma iert aici si acum si ma dezleg de toata suferinta care mi-am pricinuit-o din ignoranta...Mi-am spus, trebuie să învăț să renunț la trecut si sa invat a ierta!Si apoi am vorbit cu copilul meu interior si i-am spus cata nevoie am de imbratisarea, complicitatea si intelegerea lui ca sa ma pot ierta. Mai putine reprosuri si mai multa dragoste, mai putina critica si exigenta si mai multa intelegere si iertare.Si daca ma iert, imi amplific adevarul din esenta fiintei meleImi reinitiez memoria si inima, imi resetez toate celulele corpului meu , si imi asez toate piesele asa cum am fost de la inceputul creatiei.Doar iertandu-ma si intelegand toate astea abia apoi pot incepe sa traiesc cu adevarat!!!"

Daniel Pintilie: "Pentru religia ortodoxa e destul de clar. A fura este păcat. A fi iertat pentru păcat înseamnă pocăință (îți pare rău) și canon (a remedia furtul, care trebuie întors înzecit și a face fapte bune, in plus, fata de remediere). niciunul din hotii din politica noastră nu practica nimic din ce afișează. Și asta e vizibil prin toate faptele lor și prin simpla nerecunoaștere a păcatului. Ei cred ca furtul e un drept de al lor!

Deepak Chopra: ,,Nu te pot forța să ierți pe cineva. Iertarea nu aparține minții. Ea e o stare a inimii."

Denis Diderot: "Nimic nu-i mai greu de iertat decât meritele altuia.

Desmond Tutu: ”Fara iertare nu exista viitor.

Doina Cornea: "Nu avem însă dreptul - şi trebuie bine precizat, pentru a evita orice confuzie - să iertăm în numele aproapelui nostru, în numele victimei adică. Ar însemna să ne alăturăm nedreptăţii împotriva dreptăţii.De asemenea, nu avem dreptul - ar însemna acelaşi lucru - să impunem o iertare colectivă.Aceasta este cea mai gravă problemă morală cu care se confruntă actualmente ţara mea. Este inadmisibil ca iertarea şi uitarea să fie speculate politic de o conducere vinovată şi de o Biserică aservită. Nu este decât un mic pas de la iertarea dirijată, abstractă, colectivă, structurată în conştiinţe prin perfide sofisme politice până la minciuna colectivă, minciuna organizată şi cultul personalităţii."

Dolores Huerta: ”Daca nu te-ai iertat tu insuti, cum te ar putea ierta ceilalti?”

Dumitru Constantin Dulcan: "Nu DUMNEZEU ne pedepseşte, ne pe­depsim singuri, aici, pe pământ...Există o lege cosmică, după care tot ce facem altora se re­percutează asupra noastră, mai devreme sau mai târziu, prin boală, necazuri şi nefericire.Pentru mine IISUS este cel mai mare învățător al tuturor timpurilor!Eu nu cred în Iisus doar pentru că aşa am fost educat de părinţi. Sunt un intelectual trecut prin şcoli, care a căutat să-şi explice lumea. Dar dintre toate marile spirite care au trăit pe TERRA (BUDA, CONFUCIUS, PITAGORA etc.) IISUS are cea mai perfectă acoperire ştiinţifică. Pentru că absolut toate cuvintele Lui sunt perfect superpozabile pe științele actuale. Știți ce aduceIisus în plus față de BUDDHA? Nu numai Iubirea, ci si Iertarea. Este extraordinar!Ce înseamnă Iertarea? Din punct de vedere spiritual, înseamnă pace şi armonie.Din punct de vedere ștințific, știți ce înseamnă Iertare? Înseamnă pur și simplu modificări la nivelul ADN ului, adică al fundamentului nostru genetic. Înseamnă ștergerea programului patologic (modelul patologic de boală). Prin Iertare, la nivelul ADN ului, modelul negativ este pur și simplu șters și se instalează în corp o bună chimie și un echilibru energetic. E fantastic, e pur și simplu ca resetarea unui computer. Asta nu se poate șterge decât prin Iertare.Mai simplu spus: vrei să îți vindeci o boală gravă? Împacă-te cu toți cei care te urăsc! Este exact mesajul Mântuitorului dat celor care veneau și cereau vindecare.IISUS ar fi putut zice „eu te-am vindecat”, dar a ales să spună „credinţa ta te-a vindecat”. Când crezi, îţi mobilizezi toate mecanismele de vindecare. Dar a şti că DUMNEZEU există nu e totul. Doar religia îţi dă trăirea emoţiei transformatoare, acea deschidere a sufletului prin care trăieşti cu adevărat relaţia cu DUMNEZEU. Nu doar mersul la biserică e important, ci şi puterea rugăciunii pe care o poţi face oriunde.Iată, dupa 2.000 de ani, explicat acest fantastic îndemn al lui IISUS, Iertarea prin genetică.Realizați că ceea ce spun eu este un adevăr, că Iisus este cel mai mare Învățător al tuturor timpurilor?Eu discut despre IISUS nu din punct de vedere teologic, pentru că nu este nici competența și nici datoria mea, eu discut despre Iisus din punct de vedere al omului de știință, de cunoaștere ștințifică. Faptul că astăzi putem explica toate cuvintele lui Iisus prin termenii științelor moderne, mie mi se pare extraordinar de important.Dupa 400 de ani de dispute între știință și religie, noua știință vine să confirme religia, existența Divinității...” ***"Ştiaţi că iertarea ucide boala? Aflaţi cum, dar şi ce legătură teribilă există între ură şi cancer! Am tot povestit despre faptul că starea de bine are efecte uluitoare asupra sănătăţii noastre. Şi că stresul este o traumă afectivă, o supărare care contribuie la apariţia bolilor în organism.O spune acum răspicat şi cu argumente şi  unul dintre cei mai căutaţi specialişti în neurologie ai vremurilor noastre, profesorul Dumitru Constantin Dulcan. O stare bună, ne explică domnia sa, înseamnă o chimie favorabilă pentru sănătate, în sensul în care atunci când suntem mulţumiţi, odihniţi şi bucuroşi, apar acei hormoni care fac atâtea miracole pentru om. Tot profesorul Dulcan ne explică de ce apar tot mai multe discuţii despre o aşa-zisă raţionalizare a stresului şi ce presupune asta. „Ce faci în momentul în care ai suferit pierderi, ţi-a murit cineva drag? Plângi continuu luni de zile ca să rămâi sub influenţa stresului până de îmbolnăveşti şi tu sau alegi ca dintr-o două rele, să rămâi cu una singură?”, îşi începe discursul celebrul neurolog, care vine cu soluţii îm aceste situaţii. „Schimbă-ţi gândul, starea afectivă, cu altceva, cu o emoţie pozitivă, citeşte o carte, vezi un film care îţi place, socializează. Dar nu cu cei care plâng mai rău ca tine sau cei care îţi critică orice acţiune şi nu îţi fac deloc bine, socializează cu cei care sunt pe aceeaşi lungime de undă cu tine”, sunt sfaturile expertului. De altfel, cercetările, mai spune el, au relevat că perioada de doliu, de suferinţă ar trebui să dureze, în mod normal, între 3 şi 6 luni, peste timpul acesta fiind vorba deja despre o reacţie patologică. Emoţia distructivă ne îmbolnăveşte fizic! Este clar că viaţa nu poate fi un şir lung de fericire continuă, ci are şi multe momente depresive şi de tristeţe, mai spune cunoscutul neurolog şi psiholog care s-a aplecat foarte mult înspre un domeniu oarecum nou, psihologia gândirii. stimuli exteriori şi interiori. Iar fiecare gând are o chimie, chimie favorabilă sau nefavorabilă, chimia are şi ea la rândul ei efecte fiziologice, inclusiv ph-ul, ph-ul devine alcalin sau acid, în funcţie de gândurile noastre”, completează Dulcan.Selecţia o face însă creierul care are un aşa-numit  cod etic. Da, asta susţin toţi specialiştii. Că atunci când apar gândurile negative se activează o parte a lobului frontal, iar la cele pozitive se activează o altă parte a creierului. “Emoţia distructivă este aceea în care îţi faci rău ţie şi celuilalt, pentru că gândul negativ se multiplică şi el infestează toate acele creiere care emit pe aceeaşi lungime de undă.  Vine la tine înapoi de n ori şi îţi provoacă nenorociri. De aceea, îndepărtează gândurile rele. Şi iartă.”, ne transmite profesorul Dulcan. În completare a ceea ce spune Constantin Dulcan sunt şi explicaţiile unui alt reputat specialist în neurologie, profesorul Vlad Ciurea. Că cele mai multe celule nervoase le pierdem, mor la furie. La scandal, la stres, la ură. Şi cum creierul e centrul operativ a tot ceea ce se întâmplă în organism, parcă începem să pricepem de ce, zice ciurea, cel mai bun prieten al „centrului de comandă” e zâmbetul. Mai grav e însă că nu conştientizăm că expresia „gândul poate ucide” este adânc înfiptă în realitatea medicală şi nu e doar o metaforă. Tot profesorul Dulcan face o afirmaţie şocantă, dar bazată pe multe experimente şi demonstraţii. „Ura este opusă iubirii şi este unul dintre motivele de cancer”, spune tranşant experimentatul profesor, care completează ce se întâmplă cu „răul” atunci când intervine iertarea. “De aceea cred că Iisus a fost cel mai mare învăţător al tuturor timpurilor pentru că el aduce două imperative extraordinare: iubirea care înseamnă unificare, iar asta înseamnă nu război, ci dimpotrivă, şi iertarea… Iertarea este pur şi simplu, din punct de vedere fiziologic, o ştergere a modelului patologic de la nivelul ADN-ului!” ***-"Pentru mine, IISUS este cel mai mare ÎNVĂȚĂTOR al tuturor timpurilor. Eu nu cred în Iisus doar pentru că aşa am fost educat de părinţi. Sunt un intelectual trecut prin şcoli, care a căutat să-şi explice lumea. Dar dintre toate marile spirite care au trăit pe Terra (Buda, Confucius, Pitagora etc.), Iisus are cea mai perfectă acoperire ştiinţifică. Pentru că absolut toate cuvintele Lui sunt perfect superpozabile pe științele actuale. ȘTIȚI CE aduce Iisus în plus față de Buddha? Nu numai IUBIREA ci și IERTAREA. Este extraordinar! CE înseamnă IERTAREA? Din punct de vedere SPIRITUAL, înseamnă pace şi ARMONIE. Din punct de vedere ȘTIINȚIFIC, știți ce înseamnă Iertare? Înseamnă pur și simplu MODIFICĂRI la nivelul ADN-ului, adică al fundamentului nostru genetic. Înseamnă ștergerea programului patologic (modelul patologic de boală). Prin Iertare, la nivelul ADN-ului, modelul negativ este pur și simplu șters și se instalează în corp o bună chimie și un ECHILIBRU energetic. E fantastic, e pur și simplu ca resetarea unui computer. Asta nu se poate șterge decât prin Iertare. Mai simplu spus: vrei să îți vindeci o boală gravă? ......'Împacă-te cu toți cei care te urăsc!"Este exact mesajul Mântuitorului dat celor care veneau și cereau vindecare. Iisus ar fi putut zice „eu te-am vindecat”, dar a ales să spună „credinţa ta te-a vindecat”. Când CREZI îţi mobilizezi toate mecanismele de vindecare. Dar a şti că Dumnezeu există nu e totul. Doar RELIGIA îţi dă trăirea emoţiei transformatoare, acea deschidere a sufletului prin care trăieşti cu adevărat relaţia cu Dumnezeu. Nu doar mersul la biserică e important, ci şi PUTEREA RUGĂCIUNII pe care o poţi face oriunde.-Iată, dupa 2000 de ani, explicat acest fantastic îndemn al lui Iisus, Iertarea prin genetică. Realizați că ceea ce spun eu este un adevăr, că Iisus este cel mai mare Învățător al tuturor timpurilor? Eu discut despre Iisus nu din punct de vedere teologic, pentru că nu este nici competența și nici datoria mea, eu discut despre Iisus din punct de vedere al omului de știință, de cunoaștere ștințifică. Faptul că astăzi putem explica toate cuvintele lui Iisus prin termenii științelor moderne, mie mi se pare extraordinar de important. Dupa 400 de ani de dispute între știință și religie, noua știință vine să confirme religia, existența Divinității...” 

Elena Caruntu: "Că atunci când omul iartă raiul mai deschide-o poartă/ Și un singur gând curat, are-n cer casă și pat

Emil Bunduc: "La Dumnezeu ajungi sărac/Și, orice ai face, ești iertat"

Emile Gaboriau: ”Un rege poate refuza să ierte, dar nu poate refuza să facă dreptate!

Fericitul Augustin: "V-a suparat vreun om rau? Iertati-l, sa nu fie doi oameni rai. 

Florin I. Bojor: "Deşi eu unul cred în iertare, lumea, ca acum 200 de ani a început să-i urască… Odată ce ura e stârnită este foarte greu ca s-o mai poţi domoli. De aceea, istoria ne învaţă unde au greşit aceia şi cât de scump au plătit cu toţii: teroare, crime, blesteme, hoţii, nedreptăţi şi multă suferinţă. România postmodernă a început să se deştepte şi numărul oamenilor care ies în stradă se înmulţeşte pe zi ce trece. Oare nu este suficient pentru ca politicienii să se schimbe? Oare nu este suficient ca majoritatea dintre ei să se retragă definitiv din viaţa publică? Oare nu este suficient ca partidele politice şi mafiile din spatele lor să se dizolve în pace şi linişte? Oare nu pot să-i lase pe oameni ca să îşi aleagă formele de autoritate şi încredere potrivite? 

Friedrich Schiller (1759 - 1805): "Iertarea e regăsirea unei averi înstrăinate.

G. Casanova: „Virtutea poate fi iertătoare cu viciul, dar nu poate pacifiza cu el.” 

G. K. Chesterton: „A iubi înseamnă să iubeşti ce e de neiubit. A ierta înseamnă să ierţi ce e de neiertat. A crede înseamnă să crezi ce e de necrezut. A spera înseamnă să speri când totul pare fără speranţă.”

George Petrovai: ”Oamenii iartă ceea ce nu pot să uite și uită ceea ce-i de neiertat.

H. Heine: „Dumnezeu mă va ierta. E meseria lui.”

Hannah More: "Iertarea este economia inimii.... iertarea ne salvează de la cheltuielile mâniei , costurile urii și risipa spiritului. 

Honoré de Balzac: "Când femeile ne iubesc, ne iartă orice; când nu ne iubesc, nu ne iartă nimic, nici măcar virtuţile.**"Inima unei mame este un abis, în adâncul căruia se află pururea o iertare.” 

Irvin D. Yalom: "Dacă tu nu poți să ierți, asta nu înseamnă că nu mai există iertare.

Ispas Andrea: ”Dacă iubești ceva, eliberează-l.Dacă se întoarce, e al tău și dacă nu, n-a fost niciodată..Ce gând de rahat.Nimeni nu deține pe nimeni, dar dacă s-au dus, să fie sănătoși...Cei care iubesc cu adevărat nu pleacă niciodată.Pentru că dacă cineva pleacă și se întoarce, este pentru că prima opțiune nu a mers.Şi tu...Ești doar a doua opțiune sau premiul de consolare.La naiba cu cei care renunță.La naiba cu a doua șansă pentru ei.Lasă-i să plece.Dar nu le va mai da voie niciodată să se mai întoarcă... Niciodată din nou............

Jacinto Benavente: "Poate ca pe nimeni nu chinuim atat de mult ca pe propria noastra mama; poate ca pentru ca nici o dragoste nu sacrificam mai putin: atat de siguri suntem ca ne-a fost dat pentru totdeauna si ca intotdeauna a ne ierta.

Jean De La Fontaine (8 iulie 1621 - 1695): "Mai mult câștigi prin iertare decât prin violență.

Jean Racine: "Cine-a gresit o data, oricand va fi in stare sa savarseasca fapta cea mai de neiertat.

Johann W. Goethe: "A ierta, inseamna a oferi celuilalt ocazia de a mai gresi o data” *** ”Iertarea face bine si celui ce o acorda si totodata celui ce o primeste.”

John F Kednedy: ”Iartă-ţi duşmanii, dar niciodată nu uita cum îi cheamă.

Josiah Bailey: ”Cei care iarta, sunt aceia ce vor fi cel mai mult iertati

Julien Matei: ”Uitarea e cea mai desăvîrșită iertare...

Kalidasa: "Înțelepciunea îmbinată cu discreția, puterea cuplată cu iertarea si generozitatea fără lăudăroşenie ,sunt calități mai nobile decât ele însele.

Katharine Byron (1903 - 1976): "Iertarea e să crezi deplin că ceea ce s-a întâmplat nu s-a întâmplat.

La Fontaine: ”Mai mult castigi prin iertare decat prin violenta.

Lev Tolstoi (9 septembrie 1828 - 1910): "Dacă ierți, iartă totul. Altfel, ce iertare e?  **" "Când ești trădat e ca și cum ai avea mâinile rupte.Să ierți poți, dar să îmbrățișezi deja nu...

Liviu Armin Avram: ”iertăm... neiubind/doar pe cei care ne-au văzut.. greşind.../și ridicăm un zid al tăcerii,/un zid.../între tot şi nimic,/unde iubirea e tot,/și nimic e nimic!

Maestrul de la Choa Kok Sui: "Capacitatea ta de a zbura în lumea interioară depinde de capacitatea ta de a-i ierta pe ceilalți".

Mahatma Gandhi (1869 - 30 ianuarie 1948): "Iertarea e comoara celor puternici.” *** ”Cel slab nu poate ierta. Iertarea e o calitate a celui puternic” *** Alege drumul iertării oricât de greu pare uneori.Ai nevoie de curaj ca să ierți pe cineva care ți-a greșit. Fiindcă adesea suntem atât de prinși în ego-urile noastre încât iertarea pare o luptă egoistă. Însă uneori trebuie să alegem drumul iertării, atât pentru cealaltă persoană, cât și pentru propriul bine.

Maria Marinescu: ”Îmi cer iertare, mie, / de tot ce mi-am greșit,/că am iertat pe-acela /ce merita strivit./Că am iubit în viață/cu sufletul curat/pe-aceia ce nici ura/nu mi-ar fi meritat.../Îmi cer iertare, mie,/că-n oameni am crezut,/deși-n această lume /sunt cei mai de temut.../Ne prețuindu-mi viața,/nici dramul de noroc,/am așezat pe alții,/mereu, pe primul loc.../Îmi cer iertare, mie,/de tot ce-oi mai greși,/cât încă îmi e vie/puterea de-a iubi /Și rog Divinitatea /să ierte pe acei/ce-au fost cândva, cu mine,/nevolnici ori mișei...

Marian Tudorel Lazar: ”Alegerea înseamnă dragoste, iar dragostea înseamnă iertare.

Marin Preda: "Nu îți cere niciodată iertare pentru sentimentele pe care le afișezi... Puțini au puterea să pună în palma altcuiva emoții, într-o lume de măști și suflete goale. Sunt puține lacrimi sincere pe pământ”.*** ”Infinite sunt greselile pe care un indragostit le iarta iubitei lui. (

Mark Twain (1835 - 1910): "Cine invinge prin jingasie si cucereste prin iertare este puternic. **,,Iertarea este mireasma pe care violeta o lasă pe călcâiul care tocmai a sfărâmat-o !"

Martin Luther King: ”Iertarea este indemnul lui Dumnezeu.

Massimo Carlotto (1956 - ): "Recunoașterea vinovăției nu e suficientă pentru a fi iertați.

Max Lucado: ”Iertarea inseamna sa descui o usa eliberand pe cel ce ti-a gresit. Vei realiza ca si tu erai prizonier.

Mihai George Corui: "Mecanismele iertarii sunt complexe, dar si simple în același timp. Noi putem teoretiza la infinit, dar in fapt, doar când iubești poți ierta. Nu doar furia dispare, ci întregul eșafodaj al resentimentelor, de ORICE fel și nuanță. E un miracol imens iertarea, o capitulare totală în iubire. E abandon, Detensionare. O totală și imens valoroasă înțelegere de sine. Iar in acest sens, iertarea față de oricine, e iertare de sine, in fapt, ba chiar mai mult, e o înțelegere superioară de sine însuși! Așadar iertarea și procesul ei psihologic, e o înțelegere superioară de SINE, in cadrul acestuia, dispar elemente clasice ale egoului. 

Mihail Ispan: "Dogma religioasă spune că toți oamenii ar fi născuți cu un păcat originar și pentru ca acest păcat să fie înlăturat, fiecare om trebuie botezat încă din pruncie, deci chiar și fără consimțământul său. Liderii religioși creează o problemă și tot ei vin și oferă soluția „salvatoare”. Modul de acțiune al acestor lideri este caracteristic matrixului în care trăim. Toți oamenii sistemului matriceal precum liderii religioși, bancherii, politicienii și funcționarii folosesc acest mijloc de manipulare deoarece el este extrem de simplu și de eficient. Ei creează o problemă și tot ei oferă soluția „salvatoare” care este întotdeauna în defavoarea ta. Liderii religioși îți repetă în mod hipnotic faptul că ești păcătos și că faci încontinuu păcate. Ei îți spun că dacă te spovedești lor, adică dacă le spui lor așa-zisele păcate, ei te vor ierta în numele dumneZeului lor. În primul rând este de menționat că omul nu se naște cu păcate. Omul se naște cu carma lui anterioară care este un cumul de informații din viețile sale anterioare, iar acestea nu sunt păcate. În al doilea rând, greșelile pe care le face orice om în viață nu sunt păcate, ci numai greșeli conștiente sau inconștiente. Procesarea acestor greșeli prin meditație și analiză introspectivă este metoda de a avansa pe calea evolutivă și nu povestirea lor unor lideri religioși. Înainte de a te spovedi unor lideri religioși sau altor oameni ce se cred duhovnici gândește-te la următoarele: . Informațiile au fost dintotdeauna marfă și deci se pot vinde pe bani.  . Trăim într-o societate extremist-materialistă în care aproape toți oamenii ar oferi orice ca să facă bani. Ține cont de faptul că unii oameni își vând propriii copii pentru a face rost de bani. . Numai un om spiritual aflat pe o treaptă foarte înaltă de conștiință ar fi capabil să renunțe atât la bani cât și la orice alt avantaj material și să nu ofere mai departe informațiile încredințate, însă astfel de oameni sunt atât de rari încât este foarte probabil ca tu să nu îi întâlnești în viața ta. Un om spiritual aflat pe trepte înalte de conștiință nu îți va cere vreodată să te spovedești. . Îți oferă liderul religios ce se crede duhovnic o știință spirituală de înaltă clasă sau doar o credință dubioasă, fără continuitate logică și plină de contradicții? . Liderul religios îmbrăcat în haine de duhovnic îți spune că el îți poate ierta păcatele în numele dumneZeului lui. Liderul religios nu poate să prezinte dovada pentru faptul că dumneZeul lui i-a oferit puterea de a ierta. A ierta înseamnă a nu mai considera vinovat pe cineva. Dacă ai iertat pe cineva, înseamnă că înainte de a-l ierta, tu l-ai judecat, l-ai găsit vinovat și l-ai condamnat cel puțin la oprobriul tău. Omul este o ființă divină. De aceea, nu ai dreptul să-l judeci, nici să-l învinovățești și nicidecum să-l condamni.Singurul drept pe care îl ai asupra omului este să-l iubești. Dacă îl iubești, nu îl vei judeca, nu îl vei învinovăți, nu îl vei condamna și deci nu ai nevoie nici să ierți pe cineva. Cine spune că iartă, acela se auto-acuză de faptul că a îndrăznit să facă un lucru nepermis și anume să judece, să învinovățească și să condamne pe cineva. În consecință, liderul religios îmbrăcat în haine de duhovnic creează o problemă după care îți oferă soluția ceea ce este o viclenie folosită pentru a primi informații private și sensibile de la tine. . Poți avea încredere într-un om materialist și viclean precum acela care dorește prin viclenie să-ți smulgă informații de la tine? . Către cei ce se spovedesc: Să nu te miri atunci când vei observa că o forță ascunsă a preluat puterea asupra destinului tău astfel încât în viața ta apar situații pe care nu le vei putea stăpâni și care se vor derula în defavoarea ta. Am intuit dintotdeauna că spovedania este o capcană. Acum câțiva ani intuiția mea a fost confirmată atunci când am primit multe informații sub formă de documente de la un american care spunea că este preot. Între aceste documente se regăseau următoarele: o scrisoare cu multe informații, adresa sa, numărul său de telefon, emailul său și numărul lui de fax, fotografii cu el, cu casa lui și cu parohia sa. Scrisoarea era lungă și se referea la sistemul american. Printre altele îmi destăinuia că, pe lângă funcția de preot, era și agent CIA. Spunea că cea mai bună metodă de a obține informații private și sensibile în mod gratuit despre oameni este spovedania. Mi-a destăinuit faptul că informațiile obținute din spovedanie le oferea CIA-ului. Mai mult decât atât! Spovedania poate fi un lucru extrem de periculos căci preoții pedofili folosesc spovedania pentru a racola copii în vederea satisfacerii plăcerilor lor sexuale. Nu te spovedi!  Există cititori care au foarte mare încredere în mine și îmi trimit informații private și sensibile. Apreciez faptul când cititorii au încredere în mine. În același timp, sfătuiesc cititorii mei să nu îmi mai trimită astfel de informații. Este foarte probabil ca acești cititori să fi trimis aceste informații și altor oameni. Unii dintre acești oameni s-ar putea să se folosească de aceste informații în scopuri manipulative și nu doresc să fiu bănuit că eu aș fi acela care s-ar fi folosit de aceste informații. În consecință, nu îmi trimiteți informații private și sensibile despre voi. Dacă doriți să intrați în contact cu mine o puteți face prin intermediul tematicilor pe care le tratez, însă nu prin dezvăluirea informațiilor private și sensibile despre voi. Informațiile private și sensibile pe care le primesc le șterg imediat de pe computerul meu.  Nu doresc să am putere manipulativă asupra oamenilor. Singura mea putere este adevărul și iubirea, iar această putere nu manipulează oamenii! Sfatul meu este să conștientizezi bine aceste lucruri! Oferirea de informații private și sensibile despre tine înseamnă oferirea puterii asupra ta și a familiei tale unor altor oameni! Aceasta înseamnă pe mai departe că acești oameni vor avea un control mai mare asupra vieții și a destinului tău. Interesul tău este ca tu să ai cât mai mare influență asupra destinului tău. Nu oferi vreodată informații private și sensibile despre tine! Nu te spovedi! Greșelile pe care le-ai făcut este bine să le procesezi prin meditație și analiză introspectivă proprie! Protejează-ți destinul!

Mihail Iurievici Lermontov: "Iertăm aproape întotdeauna ceea ce înțelegem./ Când n-am iertat eu însumi, mai pot să fiu iertat? 

Mitropolitul Antonie de Suroj: „Iertarea este o mare tăcere... Iertarea nu se cere cu cuvinte, ci cu fapte. Așa am știut dintotdeauna. Nu, nu m-a învățat nimeni, așa am văzut în jurul meu. Oamenii se iertau în tăcere, pur și simplu. Cel ce greșise intra pe ușă, iar cel ce avea de iertat îl punea la masă. Se vorbea despre vreme, despre ploaie și pâine... Și așa se înțelegea că tot ce era de iertat era iertat, și tot ce era de spus s-a spus în cele câteva cuvinte: “Dă, Doamne, să fie ploaie!" Iertau toți: soțiile își iertau soții în tăcere. Așa, supărate, ele tot una făceau: mâncare, spălau, adormeau copiii, iar seara se așezau toți la o masă și rupeau din aceeași mămăligă toți. Mămăliga ceea era pâine împăcării, căci ce folos să stai supărată?! Tot va trebui să dormi în același pat... Și paturile, în alte vremuri, erau înguste, nu se putea dormi decât unul lângă altul... Așa și iertau, în tăcere.Erau desigur și bărbați care atunci când greșeau mult își cereau iertare în genunchi de la femeie, ca de la o icoană. Puțini erau aceia care făceau asta, pentru că puțini înțelegeau că, dacă soția va pleca, va cădea casa. Dar asta se făcea în ascuns și nimeni, niciodată, nu știa! Era o taină!Vecinii se iertau și ei în tăcere. Tăceau mult supărați, nu-și vorbeau o vreme, și apoi, intrau în ogradă și cereau ceva: o sapă, o cană de făină, ceva... Celălalt îi dădea, desigur, și tăcea. Și așa se iertau. În tăcere.Pe vremuri, vecinii se ajutau unii pe alții și înțelegeau că toamna, la culesul viei, și primăvara, la prășit, nu era loc de sfadă. Trebuia să fie gata împăcați! Toți iertau, dar nimeni nu-și cerea iertare! Decât duminica, înainte de liturghie, așa, să nu zică că s-au dus supărați la biserică. Așa și se știa când intra vreo lele pe poartă și striga să fie iertată, că-i vremea de dus la biserică! Și, în loc de iertare, i se răspundea: “Da' ce, de-amu te-ai pornit?”Ăsta era semn că nu e nimic de iertat, de spus sau de adăugat. Era semn de pace între oameni...Mie și acum îmi pare ciudat când oamenii își cer iertare. Ce, parcă poți șterge o durere, o trădare, o supărare cu două cuvinte?! Eu și acum tac sau răspund din inerție. Pentru mine iertarea nu se cere cu cuvinte, ci cu fapte...Ai venit la om, ai intrat în viața lui, privindu-l ca pe Hristos la poarta Raiului și taci. Aștepți să te pună la masă și, dacă te-a poftit la masă, scoți o pâine... Pâinea Împăcării. Și el un pahar de vin. Și vorbiți despre vreme și că e bine că e pace. Iertarea este o mare tăcere.Numai faptul că omul și-a călcat pe orgoliu și a intrat pe poarta vieții tale, înțelegând că nimicurile vieții azi sunt și mâine nu vor mai fi, trebuie să te îndemne pe tine, cel năpăstuit, să uiți de propriu orgoliu și să-l primești! Viața e scurtă, judecata lungă...Odată, mama mi-a spus o poveste pe care și ea a citit-o undeva, și apoi și eu am citit-o undeva, dar eu o țin minte cum mi-a spus-o mama:Înainte de a veni pe pământ, sufletele singure își aleg ce cunună să poarte. Și iată, odată, un suflet mic, minunându-se de lumea de pe pământ, și-a dorit să fie un suflet iertător. Să poarte cununa iertării. Da! Să ierte pe toți și pe toate, tot timpul!Și atunci un alt suflet i-a zis: "Dar, ca să ierți, trebuie să fie cineva care să te rănească tot timpul, să te facă să suferi. Altfel, nu vei avea pe cine să ierți!“ Sufletul iertător a căzut pe gânduri, căci așa era, avea nevoie de cineva pe care să-l ierte. Atunci, celălat suflet i-a spus:“Uite, eu o să te ajut! O să cobor cu tine pe pământ și o să-ți fac tot răul, și o să te fac să suferi, ca tu să mă poți ierta din nou și din nou!"“Da, da, da! eu te voi ierta tot timpul! Voi fi un suflet iertător!""Dar n-o să mă uiți! N-o să te superi, n-o să mă alungi de la tine, când o să te fac să suferi, că doar pentru tine o fac, ca tu să poți ierta!"“Nu, nu te voi uita! Și nu te voi alunga! Te voi ierta tot timpul!”, spuse sufletul iertător și coborî în zbor într-un trup omenesc pe pământ.“Să nu mă uiți și să mă ierți tot timpul!", spuse celălat suflet și coborî și el în grabă spre pământ.După ce mama mi-a spus povestea, mult timp m-am gândit - și acum mă gândesc uneori - eu care dintre cele două suflete sunt: sunt un suflet iertător sau unul care provoacă suferință? Când am obosit să mă gândesc, mi-am dat seama că, probabil, sunt un suflet care provoacă suferință altora, dar sunt și un suflet iertător, căci pot să iert tot timpul, chiar și fără să-mi ceară cineva iertare! Și, dacă m-am înțeles cu cineva în cer că el mă va ajuta să iert, iar eu am uitat?!Atât de mult ne-am învățat a arunca cu cuvinte în stânga și-n dreapta, încât au devenit ieftine și nu le mai prețuim...Tăcerile au devenit însă de neprețuit, căci omul care n-are cuvinte, trebuie să-și împlinească vrerea prin fapte! " *** "Inainte vreme,... oamenii se iertau în tăcere, pur și simplu. Cel ce greșise intra pe ușă, iar cel ce avea de iertat îl punea la masă. Se vorbea despre vreme, despre ploaie și pâine… Și așa se înțelegea că tot ce era de iertat era iertat, și tot ce era de spus s-a spus în cele câteva cuvinte: “Dă, Doamne, să fie ploaie!”Iertau toți: soțiile își iertau soții în tăcere. Așa, supărate, ele tot una făceau: mâncare, spălau, adormeau copiii, iar seara se așezau toți la o masă și rupeau din aceeași mămăligă toți. Mămăliga ceea era pâine împăcării, căci ce folos să stai supărată?! Tot va trebui să dormi în același pat… Și paturile, în alte vremuri, erau înguste, nu se putea dormi decât unul lângă altul… Așa și iertau, în tăcere.Erau desigur și bărbați care atunci când greșeau mult își cereau iertare în genunchi de la femeie, ca de la o icoană. Puțini erau aceia care făceau asta, pentru că puțini înțelegeau că, dacă soția va pleca, va cădea casa. Dar asta se făcea în ascuns și nimeni, niciodată, nu știa! Era o taină!Vecinii se iertau și ei în tăcere. Tăceau mult supărați, nu-și vorbeau o vreme, și apoi, intrau în ogradă și cereau ceva: o sapă, o cană de făină, ceva… Celălalt îi dădea, desigur, și tăcea. Și așa se iertau. În tăcere. Pe vremuri, vecinii se ajutau unii pe alții și înțelegeau că toamna, la culesul viei, și primăvara, la prășit, nu era loc de sfadă. Trebuia să fie gata împăcați! Toți iertau, dar nimeni nu-și cerea iertare! Decât duminica, înainte de liturghie, așa, să nu zică că s-au dus supărați la biserică. Așa și se știa când intra vreo lele pe poartă și striga să fie iertată, că-i vremea de dus la biserică! Și, în loc de iertare, i se răspundea: “Da’ ce, de-amu te-ai pornit?” Ăsta era semn că nu e nimic de iertat, de spus sau de adăugat. Era semn de pace între oameni…Mie și acum îmi pare ciudat când oamenii își cer iertare. Ce, parcă poți șterge o durere, o trădare, o supărare cu două cuvinte?! Eu și acum tac sau răspund din inerție. Pentru mine iertarea nu se cere cu cuvinte, ci cu fapte… Ai venit la om, ai intrat în viața lui, privindu-l ca pe Hristos la poarta Raiului și taci. Aștepți să te pună la masă și, dacă te-a poftit la masă, scoți o pâine… Pâinea Împăcării. Și el un pahar de vin. Și vorbiți despre vreme și că e bine că e pace. Iertarea este o mare tăcere. Numai faptul că omul și-a călcat pe orgoliu și a intrat pe poarta vieții tale, înțelegând că nimicurile vieții azi sunt și mâine nu vor mai fi, trebuie să te îndemne pe tine, cel năpăstuit, să uiți de propriu orgoliu și să-l primești! Viața e scurtă, judecata lungă…Odată, mama mi-a spus o poveste pe care și ea a citit-o undeva, și apoi și eu am citit-o undeva, dar eu o țin minte cum mi-a spus-o mama:Înainte de a veni pe pământ, sufletele singure își aleg ce cunună să poarte. Și iată, odată, un suflet mic, minunându-se de lumea de pe pământ, și-a dorit să fie un suflet iertător. Să poarte cununa iertării. Da! Să ierte pe toți și pe toate, tot timpul!Și atunci un alt suflet i-a zis: “Dar, ca să ierți, trebuie să fie cineva care să te rănească tot timpul, să te facă să suferi. Altfel, nu vei avea pe cine să ierți!“ Sufletul iertător a căzut pe gânduri, căci așa era, avea nevoie de cineva pe care să-l ierte. Atunci, celălat suflet i-a spus:“Uite, eu o să te ajut! O să cobor cu tine pe pământ și o să-ți fac tot răul, și o să te fac să suferi, ca tu să mă poți ierta din nou și din nou!”“Da, da, da! eu te voi ierta tot timpul! Voi fi un suflet iertător!”“Dar n-o să mă uiți! N-o să te superi, n-o să mă alungi de la tine, când o să te fac să suferi, că doar pentru tine o fac, ca tu să poți ierta!”“Nu, nu te voi uita! Și nu te voi alunga! Te voi ierta tot timpul!”, spuse sufletul iertător și coborî în zbor într-un trup omenesc pe pământ.“Să nu mă uiți și să mă ierți tot timpul!”, spuse celălat suflet și coborî și el în grabă spre pământ. După ce mama mi-a spus povestea, mult timp m-am gândit – și acum mă gândesc uneori – eu care dintre cele două suflete sunt: sunt un suflet iertător sau unul care provoacă suferință? Când am obosit să mă gândesc, mi-am dat seama că, probabil, sunt un suflet care provoacă suferință altora, dar sunt și un suflet iertător, căci pot să iert tot timpul, chiar și fără să-mi ceară cineva iertare! Și, dacă m-am înțeles cu cineva în cer că el mă va ajuta să iert, iar eu am uitat?! Atât de mult ne-am învățat a arunca cu cuvinte în stânga și-n dreapta, încât au devenit ieftine și nu le mai prețuim… Tăcerile au devenit însă de neprețuit, căci omul care n-are cuvinte, trebuie să-și împlinească vrerea prin fapte! “

Napoleon Bonaparte: Te ridici deasupra celor care te bârfesc, iertându-i.

Nely Vieru: "Credeam că pot uita mai ușor/ Când zori prin perdea vor pătrunde/ Și vor dansa cu urmele pașilor tăi/ Printre hainele aruncate pe jos la-ntâmplare ,/ Când timpul va începe a-mi ninge/ Cu amintiri violet prin așternuturi ,/ Sub tălpile fierbinți trosnind/ Omăturile din aripi de fluturi/ Ninse odată cu hainele aruncate pe jos./ Credeam că timpul va ninge-n uitare frumos.../ În fiecare noapte de iarnă/ Când luna violetă-albastră/ Va lumina surâzând toată noaptea-n fereastră ./ Speram că gerul nopților lungi/ Să-nghețe în sticloasele grinduri Toate màngâierile degetelor subțiri ,/ Toate săruturile amprente pe trupu-mi, Mirosul tău special de femeie tatuat în gându-mi ./ Știam, rătăcind prin mansarda cu vise,/ Că toate nopțile viitoare nu îmi sunt toate mie promise ./ După atâtea haine căzute pe jos la-ntâmplare ,/ Știam că voi mai înghiți ciorchini de cireșe amare ./ Pașii tăi lunecau desenând inimi frânte- n covor.../ Știam , știam dar speram c-am să pot uita mai ușor ./ Ciob de vis sfărâmat sub călcâi călător,/ Am sperat , am iertat ,dar încă mi-e dor / Iertând, violete mi-am prins de picior !

Nicolae Iorga: „Ai dreptul să ierţi numai ce s-a făcut în paguba ta.” ***: ”Orice îţi iartă cineva, numai un lucru nu: să fii mai mare decât dânsul.

Nicolae Steinhardt: „Greşiţilor noştri le iertăm greu. Sau, dacă iertăm, nu uităm. Şi iertarea fără uitare e ca şi cum n-ar fi, bătătură fără câine, gură fără dinţi. Ne iertăm şi mai greu pe noi înşine. Şi această ţinere de minte otrăveşte.  Spre a dobândi pacea lăuntrică trebuie să ajungem, prin căinţă, dincolo de căinţă: la a ne ierta. Neiertarea de sine are un caracter mai grav decât s-ar zice: înseamnă neîncredere în bunătatea lui Dumnezeu, dovada încăpăţânatei şi contabilei noastre răutăţi.  E şi cazul lui Iuda, care n-a crezut nici în puterea lui Hristos că-l poate ierta şi nici în bunătatea lui Hristos că vrea să-l ierte.“

Nicolae Tudor:daca ne inchipuim ca Iisus este fiul lui Dumnezeu, judecarea aproapelui este incorecta, intrucat Iisus are interesul sa corecteze toti ratacitii si le da inca si inca sanse prin iertare. Daca ne inchipuim ca Iisus este un personaj de legenda creat cu scopul sclavirii populatiei lumii in folosul bisericii, judecarea aproapelui devine fireasca intrucat am facut legi pentru buna convietuire si nu este drept ca cel ce le respecta sa fie umilit de cel care nu le respecta, pentru ca demonstram ca suntem prosti de am facut legi. In lipsa legilor lumea era mai buna? BIblia are un decalog, deci legi, nu conteaza de cine sunt facute. Fara legi nu se poate. Totusi... veniti in fata cu aceasta pilda, ca trebuie sa oferi pentru lovire si obrazul celalalt. Prostie mai mare nu exista. Dumnezeu sau dumnezeitii pot oferi, misionar, celalalt obraz. Dumnezeu Unul nu-l ofera, pentru ca inca nu s-a aratat lumii. Dumnezeiti nu exista.

Norman Cousins: Viata este o aventura in iertare.

Oscar Wilde: "Întotdeauna iarta-ti dusmanii, nimic nu-i agaseaza mai mult.

Ovidiu-Dan Paius: "Azi, despre un obicei care a luat nastere la tara: Iertarea prin tacere... Așa am știut dintotdeauna. Nu, nu m-a învățat nimeni, așa am văzut în jurul meu. Oamenii se iertau în tăcere, pur și simplu. Cel ce greșise intra pe ușă, iar cel ce avea de iertat îl punea la masă. Se vorbea despre vreme, despre ploaie și pâine... Și așa se înțelegea că tot ce era de iertat era iertat, și tot ce era de spus s-a spus în cele câteva cuvinte: “Dă, Doamne, să fie ploaie!" Iertau toți: soțiile își iertau soții în tăcere. Așa, supărate, ele tot una făceau: mâncare, spălau, adormeau copiii, iar seara se așezau toți la o masă și rupeau din aceeași mămăligă toți. Mămăliga ceea era pâine împăcării, căci ce folos să stai supărată?! Tot va trebui să dormi în același pat... Și paturile, în alte vremuri, erau înguste, nu se putea dormi decât unul lângă altul... Așa și iertau, în tăcere. Erau desigur și bărbați care atunci când greșeau mult își cereau iertare în genunchi de la femeie, ca de la o icoană. Puțini erau aceia care făceau asta, pentru că puțini înțelegeau că, dacă soția va pleca, va cădea casa. Dar asta se făcea în ascuns și nimeni, niciodată, nu știa! Era o taină! Vecinii se iertau și ei în tăcere. Tăceau mult supărați, nu-și vorbeau o vreme, și apoi, intrau în ogradă și cereau ceva: o sapă, o cană de făină, ceva... Celălalt îi dădea, desigur, și tăcea. Și așa se iertau. În tăcere. Pe vremuri, vecinii se ajutau unii pe alții și înțelegeau că toamna, la culesul viei, și primăvara, la prășit, nu era loc de sfadă. Trebuia să fie gata împăcați! Toți iertau, dar nimeni nu-și cerea iertare! Mie și acum îmi pare ciudat când oamenii își cer iertare. Ce, parcă poți șterge o durere, o trădare, o supărare cu două cuvinte?! Eu și acum tac sau răspund din inerție. Pentru mine iertarea nu se cere cu cuvinte, ci cu fapte... Ai venit la om, ai intrat în viața lui, privindu-l ca pe Hristos la poarta Raiului și taci. Aștepți să te pună la masă și, dacă te-a poftit la masă, scoți o pâine... Pâinea Împăcării. Și el un pahar de vin. Și vorbiți despre vreme și că e bine că e pace. Iertarea este o mare tăcere.Numai faptul că omul și-a călcat pe orgoliu și a intrat pe poarta vieții tale, înțelegând că nimicurile vieții azi sunt și mâine nu vor mai fi, trebuie să te îndemne pe tine, cel năpăstuit, să uiți de propriu orgoliu și să-l primești! Viața e scurtă, judecata lungă... Atât de mult ne-am învățat a arunca cu cuvinte în stânga și-n dreapta, încât au devenit ieftine și nu le mai prețuim... Tăcerile au devenit însă de neprețuit, căci omul care n-are cuvinte, trebuie să-și împlinească vrerea prin fapte!

Papa Francisc (17 decembrie 1936 - ): "Dumnezeu nu încetează niciodată să ne ierte, niciodată!...Dar noi, uneori, încetăm să cerem iertare. **"Nu există o familie perfectă. Nu avem părinți perfecți, nu suntem perfecți, nu ne căsătorim cu o persoană perfectă și nici nu avem copii perfecti. Avem reclamații de la alții. Ne dezamăgim reciproc. Prin urmare, nu există o căsătorie sănătoasă sau o familie sănătoasă fără exercitarea iertării. Iertarea este vitală pentru sănătatea noastră emoțională și supraviețuirea spirituală. Fără iertare, familia devine o arenă a conflictului și o reducere a pedepselor. Fără iertare, familia se îmbolnăvește. Iertarea este asepsia sufletului, curățarea minții și libertatea inimii. Cine nu iartă nu are pace în suflet sau comuniune cu Dumnezeu. Durerea este o otravă care intoxică și ucide. Păstrarea durerii în inimă este un gest autodistructiv. Este autofagie. Cel care nu iartă devine bolnav fizic, emoțional și spiritual. De aceea, familia trebuie să fie un loc de viață și nu de moarte. Teritoriul de vindecare și nu de boală; scenariu de iertare și nu de vinovăție. Iertarea aduce bucurie când întristarea produce tristețe; în care durerea a provocat boala.” ***”FAMILIA: Nu există o familie perfectă. Nu avem părinți perfecți, nu suntem perfecți, nu ne căsătorim cu o persoană perfectă și nici nu avem copii perfecti. Avem reclamații de la alții. Ne dezamăgim reciproc. Prin urmare, nu există o căsătorie sănătoasă sau o familie sănătoasă fără exercitarea iertării. Iertarea este vitală pentru sănătatea noastră emoțională și supraviețuirea spirituală. Fără iertare, familia devine o arenă a conflictului și o reducere a pedepselor. Fără iertare, familia se îmbolnăvește. Iertarea este asepsia sufletului, curățarea minții și libertatea inimii. Cine nu iartă nu are pace în suflet sau comuniune cu Dumnezeu. Durerea este o otravă care intoxică și ucide. Păstrarea durerii în inimă este un gest autodistructiv. Este autofagie. Cel care nu iartă devine bolnav fizic, emoțional și spiritual.

Paul Ferrini: "De ce oare încercăm noi să le impunem celorlalţi ideile, valorile şi convingerile noastre? Pentru că suntem nesiguri cu privire la propria noastră direcţie. Se poate ca acest fel de abuz să fie inevitabil, dar trebuie să învăţăm să-l sesizam şi să-l corectăm. Trebuie să învăţăm să spunem: “Iartă-mă. M-am înşelat. Nu aveam nici un drept să-mi impun asupra ta propriile mele idei.” Nu ajungem la pace, încercând să-i schimbăm pe ceilalţi. Ajungem la pace, având inimile şi minţile pline de pace. Scopul păcii şi procesul ajungerii la pace sunt unul şi acelaşi lucru.

Paulo Coelho: ”Nu realizezi cat de puternic esti pana nu experimentezi iertarea.

Pitagora: "In fiecare an sa aveti o zi de sarbatoare numita "pacea familiei". In aceasta zi, sotul si sotia, la pranz, in mijlocul familiei, isi vor da mana si isi vor ierta unul altuia greselile facute de-a lungul anului.

Publius Syrus: ”Dacă ierţi prea des, dai putinţa de a face rău. 

Pythagoras din Samos: "În fiecare an să aveți o zi de sărbătoare numită "pacea familiei". În această zi, soțul și soția, la prânz, în mijlocul familiei, își vor da mâna și își vor ierta unul altuia greșelile făcute de-a lungul anului.

Reinhold Niebuhr: ”Iertarea este forma suprema a iubirii”

Rita Drumeș: "Este posibil ca uneori să rănim, fără să ne dorim, dar avem la îndemână conştiinţa, iertarea şi împăcarea! Înțelepciunea spune că... ,,A ierta pe cineva nu înseamnă că ești de acord cu comportamentul celui care te-a "rănit." Nu înseamnă nici că ai uitat că te-a rănit și că îi permiți să-ți facă rău în continuare. A ierta înseamnă a face pace cu ceea ce s-a întâmplat, să-ți recunoști rana, să simți durerea și să înțelegi că acea durere nu îți face bine. Iertarea înseamnă să lași durerea și resentimentul să plece, pentru a putea merge mai departe. E un dar ce ți-l faci ție însuți.Te eliberează de trecut și te face să trăiești  conștient prezentul. Când ierți, îi ierți pe ceilalți și pe tine însuți și devii cu adevărat liber! A ierta înseamnă să eliberezi un prizonier și descoperi că acela erai tu!”Sus avem Inima!

Sacha Distel (1933 - 22 iulie 2004): "Niciodată nu e prea târzie iertarea.

Sandor Kasza: "Pentru a învinge orgoliul și nepăsarea minții - trebuie să-ți regăsești pacea lăuntrică și stima de sine - învățând să-ți cultivi prin iubire, prețuire și iertare, valorile sufletești și spirituale

Savatie Bastovoi: ”Iubeste pentru a fi iubit si iarta pentru a fi iertat

Scott Raymond Adams: "Nimic nu provoaca iertarea asa cum o face dorinta de razbunare.

Sebastian Chilea: ”Omul, cand iarta, imita pe Dumnezeu

Sebastian Golomoz: "doar iertarea poate ucide/ distanța dintre noi.

Seneca: ”Înţeleptul are în vedere intenţia acţiunilor nu rezultatul lor. Începutul e în puterea noastră; sfârşitul e în voia sorţii şi eu nu-i îngădui să mă judece.” ***Fii ingaduitor, caci toti avem nevoie de iertare."

Septuaginta: "Cel care achită pe vinovat şi osândeşte pe cel drept este murdar şi odios înaintea lui Dumnezeu. 

Sfantul Francisc de Assisi: ”Numai iertand putem fi iertati

Sfantul Ioan Gura de Aur: ”Iertand altora, voua insiva va iertati.”

Sima Ion: ”Eu nu mai știu nici cum să iert,/ o, Doamne,/ nici să m-ascund nu îndrăznesc să știu.../ rămân mereu la tine în privire./ Tu, iartă-mă că-ți spun,/ nu știu să mint :/ fără Tine aș putea trăi/ dar n-aș putea trăi/ fără iubire !

Suflet Descult: ”Aud tot mai des vorbindu-se despre iertare ca și când ar fi un medicament: îl luăm și în scurt timp își face efectul. Spunem ”Te iert!”, ”Mă iert!”, ”Accept!” sau pur și simplu ne hotărâm să iertăm pe cineva și consecințele faptei par că se vor schimba automat.Deși pare tehnic, iertarea este un proces cognitiv și afectiv, implică un travaliu din partea celui care o face.Durata sa depinde depinde de implicarea noastră emoțională în relațiile sau situația respectivă.Iertarea este unilaterală și necondiționată, este independentă de atitudinea ”beneficiarilor”.Efectul iertării se produce în timp și constă în asimilarea situației și a consecințelor emoționale cu mai puțină durere.Iertarea înseamnă curățenie emoțională și psihică

Thomas S. Szasz: “Prostul nici nu iartă, nici nu uită. Naivul uită și iartă. Înțeleptul iartă, dar nu uită.”

Torcea Catalin: "In viata bisericeasca exista termenul de IERTARE, de fapt cam asta sta la baza credintei ortodoxe... iertarea pacatelor... Asadar, pt biserica, cel mai mare ucigas, daca se caieste si spovedeste, primind iertare, este ca un om nou.

Tudor Gheorghe: ''vă rog să treceţi zâmbind peste toate şi să iertaţi, dar să nu uitaţi. 

Tuedides: ”Ceea ce se face fără voie merită iertare.

Valeriu dg Barbu: "apoi/ iertarea/ ca o primăvară/ venind de foarte departe/ va coborî până-n măduva oaselor înflorindu-ne/ și pomii nu vor mai trebui să plece/ nicăieri *** frunze fără pomi/ și-o să vină frigul/ așa de tare că/ vor intra în case pomii/ și-o să vină o pace/ atât de adâncă/ de vor înlemni pleoapele pe ziduri/ și-o să vină așa o vreme/ încât lănțișoarele cu cruciulițe din aur/ ne vor mustra întrebându-ne despre fapte/ apoi / iertarea/ ca o primăvară/ venind de foarte departe/ va coborî până-n măduva oaselor înflorindu-ne/ și pomii nu vor mai trebui să plece/ nicăieri

Valeriu Popa: "Se cuvine sa iertam nu numai in gand ci si cu sufletul. Cel mai mult ne leaga de trecut supararile neiertate.**"Iertand un om care ne-a jignit sau ne-a suparat ne   vindeca de o boala grava. Roaga-te in permanenta ca toti cei din jurul tau sa fie fericiti, sanatosi si intreaga lume sa fie binecuvantata. Aceasta rugaciune va iradia atat de multa iubire catre intreaga lume incat iubirea se va intoarce la tine din belsug.

Vida Mirescu: "Iertarea nu inseamna “Ceea ce mi-ai facut este in regula”, ci iertarea inseamna ”Nu o sa te las sa imi strici fericirea pentru totdeauna”. Iertarea este raspunsul…"

Vladimir Putin: ,,A-i ierta pe nemernici, pe trãdãtori și pe hoți e treaba lui Dumnezeu! A-i trimite la EL e treaba mea"

Voltaire (21 noiembrie 1694 - 1778): ”Iubeste corectitudinea, dar iarta greseala.

William Shakespeare: "Iertăm prea des pe delincvenți și mult prea rar pe visători. 

William Thakeray: ”Cine nu isi poate ierta semenii isi distruge singur puntea pe care trebuie sa treaca el insusi

Wislawa Szymborska (1923 - 2012): ”Îmi cer iertare marilor întrebări pentru micile mele răspunsuri.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu